Pågen, ett av Sveriges kändaste varumärken, har sponsrat RFS med sina goda och omåttligt populära kanelgifflar sedan starten 2014. Ca 4 000 gifflar går det åt under dagen och dessa bidrar starkt till den sköna stämningen som blivit RFS signum. Det är en dag där man inte behöver ta fram plånboken eller swisha pengar för att få något att äta eller dricka. Dessutom är det i deras lastbilar som vi transporterar alla tält, varor och utrustning till loppet. Något som vi är mycket tacksamma för då det håller våra kostnader nere och mer pengar går till välgörenhet.

Vi fick tillfälle att ställa 5 snabba frågor till Pågens försäljningschef Christer Lindgren innan semestern.

Vem är Christer Lindgren med tre ord?
Ambitiös, nyfiken, vinnarskalle.
Vad har gjort Pågens bröd så framgångsrikt?
Färskt, gott bröd bakat med svenska råvaror.
Vad var det som inspirerade er att sponsra Running For Shelter på plats?
Jag tycker att det är viktigt att hjälpa de som har det svårt om man kan.
Känner du till Min Stora Dag som är föremålet för årets lopp?
Ja, de ger kroniskt sjuka barn möjlighet till upplevelser att se framemot, upplevas och minnas när det är tungt.
Vad är ditt främsta träningstips?
Ha roligt när du tränar så ger det mer.

Dela i sociala medier