Årets Running For Shelter ser ut att slå rekord igen och en anledning till loppets popularitet är huvudsponsorn Local Market Groups engagemang. RFS efterfester har de senaste åren huserat i någon av deras restauranger i Tele2 Arena, där de tillsammans med arrangören Jobzone stått för välkomstdrink, buffé och underhållning. Världsklass tycker vi på RFS och tog en pratstund med Michael Dalström, marknad på Local Market Group, med bl.a. O’Learys Tolv och Gnarly Burger.

Vad gör Local Market Group?
Vi sköter ekonomi, strategi, marknadsföring och nyetableringar för i dagsläget åtta varumärken, bl.a. elva restauranger. Sammantaget en halv miljon gäster under ett år.

Ni är ett 20-tal företag i koncernen som har haft en galen utveckling de senaste åren. Hur ser framtiden ut?
I höst en stor konferenslokal samt att vi kör igång Företagsmästarna – tävla med kollegorna i 5-kamp som teambuilding mot andra företag. Men vi har även precis öppnat upp en rockbar i Tele2 Arena. Det är bara att kontakta för konferens, kickoff osv.

Du har själv varit med och sprungit alla Running For Shelter, vad är det som lockar med detta lopp?
Komma samman med kollegorna under andra förutsättningar samt välgörenheten såklart. Ett enkelt sätt att bidra med jobbet. Med välgörenhet blir det ofta en peng och inget mer. RFS slår två flugor i en smäll. Samtidigt får deltagarna upp ögonen för, som i år, Min Stora Dag. Stor kram till dem.

Vad är ditt främsta träningstips?
Kontinuitet, bestämma sig för fasta tider i veckan. Då är det mycket lättare att ta sig tid. Hellre ofta än snabbt.

Dela i sociala medier